Tento web používa k poskytovaniu služieb, personalizácii reklám a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.

Ako správne behať a prirodzene dýchať?

23.6.2014

Ako správne behať a prirodzene dýchať?

Jednou z hlavných otázok je, dopad päty alebo na špičky?
Prirodený pohyb určite nespočíva v ťažkom dopade, keď patä slúži ako tlmič. Každý krok sa utlmí a odpruží pomocou väziva v časti päty, pootočením nohy pri dopade a pomocou svalstva členkových a bedrových kĺbov vrátane svalstva kolena. Počas dopadu sa noha za normálnych podmienok dotýka zeme vzadu na vnútornej strane. Krátkodobo sa využíva celá noha a potom sa prechádza do fáze odrazu. Odraz začína v strednej časti nohy a pokračuje cez vankúšik palca.
Beh cez päty: najčastejší štýl pri behu na dlhej trati. Noha dopadá vnútornou stranou päty na zem, potom sa ľahko vykloní smerom dovnútra, pokiaľ sa podkladu nedotkne celou plochou a potom sa jej pohyb dokončí cez bruško palca a súčasne sa noha opäť odráža. 
Beh cez špičky: tak behajú predovšetkým sprintéri. Je to prirodzený spôsob, ak bežíme naboso. Dopad je v oblasti bruška palca a potom následuje krátke prevalenie cez prednú časť chodidla až k päte. Absolvovať beh na dlhšiu vzdialenosť alebo maratón na špičkách by bolo príliš namáhavé. Tento spôsob využívajú snáď len špičkový africký bežci s malou hmotnosťou. Kto behá cez špičky, musí počítať s častejšími poraneniami svalstva a Achillovej päty.
Ako správne dýchať pri behu?
Nadychujte sa a vydychujte buď ústami alebo nosom. Spoľahnite sa na to, že Váš organizmus si sám reguluje prísun kyslíku. Dýchanie je celkom prirodzený pochod a na tom by sa nemalo nič zmeniť. Aj tak by ste sa ale mali vedome sústrediť na hlboké a úplné vydýchnutie. Intenzívnym výdychom zväčšíte vitálnu kapacitu pľúc. Čím viac vydýchnete, tám hlbšie sa budete môcť nadýchnuť.

Ako pracovať  s pažami? Ruky by mali pri behu pomáhať. Efektívnymi pohybmi paží môžete rozhodne podporiť prácu nôh. Čím ekonomickejšie sú Vaše pohyby, tým menšia je spotreba energie, a tým je väčší Váš výkon. Paže by maly v oblasti laktí uzavierať pravý uhol a pohybovať sa pararelne s telom, nie pred ním. Lakte držte u tela. Dlane by mali byť ľahko otvorené, ruky smerujú von, palce sú hore. Nezvierajte ich v pästi, to by bola zbytočne vydaná energia.



Seznam aktualit


Navštívte partnerské obchody
z produkcie Internetový-prodej.cz
×